Kekosongan Jawatan Pembantu Awam Gred H11. Kelayakan Akademik Minima PMR/PT3

Bagi mereka yang sedang mencari peluang pekerjaan, sukacita dimaklumkan bahawa pihak Lembaga Kemajuan Bintulu (BDA) mempelawa warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berdedikasi untuk mengisi beberapa kekosongan jawatan yang ditawarkan.

Calon diwajibkan membuat permohonan berdasarkan maklumat yang disenaraikan. Berikut adalah maklumat terperinci bagi mana-mana calon yang berminat untuk memohon jawatan-jawatan yang ditawarkan.

Maklumat Lembaga

Lembaga Kemajuan Bintulu (BDA) ialah sebuah majlis tempatan yang mentadbir bandar Bintulu dan kawasan lain di Bahagian Bintulu. Agensi itu terletak di bawah bidang kuasa Kementerian Kerajaan Tempatan dan Pembangunan Masyarakat Sarawak.

BDA bertanggungjawab untuk memudahkan perindustrian, sektor tertiari ekonomi, dan pembangunan sosial di bandar Bintulu dan Bahagian Bintulu. Selain itu, ia juga berfungsi untuk mengurus industri kediaman, perdagangan dan perdagangan serta menyediakan kemudahan dan kemudahan untuk kesejahteraan penduduk di Bintulu.

Jawatan Yang Ditawarkan

Pembantu Awam Gred H11

  • Taraf Jawatan: Tetap
  • Gaji: RM1,218.00 – RM2,939.00
  • Kadar Kenaikan Gaji Tahunan: RM80.00

Syarat Kelayakan

Calon bagi lantikan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut:

  • warganegara Malaysia; dan
  • berumur tidak kurang daripada 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan; dan
  • Pentaksiran Tingkatan Tiga (PT3)/Penilaian Menengah Rendah (PMR) atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan
  • Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat PT3/PMR atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.

Cara Memohon Jawatan

Permohonan dibuat melalui e-recruitment sahaja seperti di pautan berikut: https://erecruitment.sarawak.gov.my/erecruitment/welcome (KLIK SINI)

Hanya permohonan yang lengkap sahaja akan diproses. Tarikh tutup permohonan adalah pada 31 Disember 2021.

Related Posts