Jawatan Kosong Huawei Technologies (Malaysia) Sdn. Bhd – Jurutera

Huawei adalah penyedia penyelesaian ICT global terkemuka. Melalui dedikasi terhadap inovasi yang berpusat pada pelanggan dan perkongsian yang kuat, Huawei telah mewujudkan keupayaan dan kekuatan end-to-end di seluruh rangkaian pembawa, perusahaan, pengguna, dan cloud computing. Huawei berkomitmen untuk menciptakan nilai maksimum bagi syarikat telekomunikasi, perusahaan dan pengguna dengan menyediakan penyelesaian dan perkhidmatan ICT yang kompetitif. Produk dan penyelesaian Huawei telah digunakan di lebih dari 170 negara dan wilayah, melayani lebih dari satu pertiga penduduk dunia.

Jawatan:

Jurutera Rantaian Bekalan

Gaji: RM3,500 – RM5,000

Syarat kelayakan:

  1. Calon mesti memiliki sekurang-kurangnya Ijazah Sarjana Muda, Diploma Pascasiswazah, Ijazah Profesional, Pengajian Perniagaan / Pentadbiran / Pengurusan, Perdagangan, Ekonomi, Logistik / Pengangkutan atau setaraf.
  2. Pengalaman dalam pengurusan logistik akan menambah kelebihan; Biasa dengan proses perniagaan rantaian bekalan dan mampu meningkatkan dan meningkatkan aliran proses.
  3. Mempunyai pengalaman operasi sistem ERP & WMS.
  4. Mampu bekerjasama dengan pasukan lintas budaya dengan baik.
  5. Kemahiran interpersonal dan komunikasi yang baik, pemain pasukan yang baik dengan sikap suka melakukan, kemahiran menembak yang baik dan kemahiran menyelesaikan masalah.
  6. Pemain pasukan, bermotivasi sendiri, berorientasikan hasil dan sangat berdikari.
  7. Memiliki kemahiran analitik yang kuat, kemahiran membina hubungan interpersonal yang sangat baik, dan kemampuan untuk memahami dan menangkap keperluan perniagaan dan teknikal.
  8. Proaktif, inovatif, kemampuan untuk berkomunikasi dengan mudah dan berkesan di semua peringkat dalam organisasi.
  9. Lulusan baru dengan hasil yang baik digalakkan untuk memohon.
  10. Kedudukan kontrak tersedia.

Bidang tugas:

  1. Diperlukan untuk mengintegrasikan perancangan dan pelaksanaan proses yang diperlukan untuk mengoptimumkan aliran bahan, informasi dan modal dalam fungsi yang secara luas meliputi perancangan permintaan, sumber, pengeluaran, pengurusan inventori dan logistik; penyimpanan dan pengangkutan.
  2. Laporan KPI: Laporan KPI bulanan, memantau status pencapaian dan kawalan risiko.
  3. Ikut serta dalam sesi perancangan dan dalam pelbagai pasukan pelbagai fungsi yang fokus pada perancangan dan penambahbaikan proses perniagaan.
  4. Terlibat dengan Pengurusan Sistem dengan menggunakan modul SCM seperti sistem pengurusan pengangkutan (TMS) untuk menguruskan pengangkutan dan penyimpanan barang, terutama di rantaian bekalan global; sistem pengurusan gudang (WMS) untuk semua aktiviti di dalam gudang dan pusat pengedaran; dan sistem pengurusan pesanan, untuk menangani proses penghantaran E2E.

Cara permohonan:

Permohonan dan maklumat lanjut jawatan boleh didapati di laman ini atau klik sini. Pemohonan mestilah memenuhi ketetapan kelayakan, sebelum dipanggil temuduga. Hanya calon yang menepati kelayakan akan dipanggil untuk temuduga.

Related Posts