Jawatan Kosong Kumpulan Abex Sdn Bhd – Jurutera

Ditubuhkan sejak tahun 1988, Kumpulan Abex (KABEX) adalah salah sebuah syarikat perintis tempatan di Malaysia yang memfokuskan produk dan penyelesaian Photonics sebagai asasnya. Semasa berkembang, Abex telah mengembangkan perniagaan merangkumi bidang Automasi, Keselamatan dan Kejuruteraan. Pada masa ini, Abex mempunyai operasi lain yang berbasis di Bangkok, Thailand dan akan berkembang ke negara-negara ASEAN yang lain juga pada masa akan datang.

Jawatan:

Jurutera Perkhidmatan

Syarat kelayakan:

  1. Calon mesti memiliki Ijazah dalam Kejuruteraan Elektrik dan Elektronik atau Telekomunikasi.
  2. Lulusan baru digalakkan untuk memohon.
  3. Keupayaan untuk bekerja dengan pengawasan minimum ditambah dengan kemahiran integriti yang kuat.
  4. Keupayaan untuk membuat dokumentasi sokongan, slaid latihan, prosedur bertulis dan panduan pengguna.
  5. Berorientasikan pelanggan dan mempunyai kemahiran interpersonal dan komunikasi yang kuat untuk berinteraksi dengan semua peringkat orang.
  6. Agresif, berorientasikan hasil, bertenaga, bermotivasi tinggi dengan keinginan kuat untuk cemerlang, bertanggungjawab dan pemain pasukan yang baik.
  7. HARUS memiliki kereta kerana pemohon diminta untuk pergi ke luar pejabat dan / atau di luar stesen dari semasa ke semasa.

Bidang tugas:

  • Membina hubungan teknikal yang bertanggungjawab dan meningkatkan keyakinan pelanggan terhadap produk dan perkhidmatan KABEX.
  • Bertanggungjawab dalam perkhidmatan, pembaikan, penyelesaian masalah, kerosakan dan kerja pemasangan projek.
  • Bertanggungjawab untuk pemasangan dan penghantaran peralatan dan alat ganti syarikat yang betul dan menjaga peralatan ini dalam keadaan kerja yang bersih dan sempurna setiap masa.
  • Pembaikan dan servis, membantu memantau inventori alat ganti, untuk merekod dan memberikan rekod jaminan bulanan.
  • Menyimpan rekod yang tepat dari semua maklumat berkaitan perkhidmatan dan sokongan yang diperlukan untuk perancangan pekerjaan masa depan untuk perancangan pengurusan dan pentadbiran.

Cara permohonan:

Permohonan dan maklumat lanjut jawatan boleh didapati di laman ini atau klik sini. Pemohonan mestilah memenuhi ketetapan kelayakan, sebelum dipanggil temuduga. Hanya calon yang menepati kelayakan akan dipanggil untuk temuduga.

Related Posts